Cuardaigh

Gearáin agus Achomhairc Chustaiméirí

Conas gearán nó achomharc a chur isteach faoi sheirbhís nó cinneadh de chuid na Comhairle, agus cad ba cheart a bheith ag súil leis ón bpróiseas.

Geallann Cairt Chustaiméirí Chomhairle Chontae na Gaillimhe nós imeachta gearán agus achomhairc trédhearcach agus simplí le húsáid a sholáthar chun aghaidh a thabhairt ar do chuid fadhbanna. Tá sonraí an nós imeachta seo ar fáil ag gach cuntar seirbhíse poiblí agus ar ár suíomh gréasáin.

Glacann Comhairle Chontae na Gaillimhe go dáiríre le gearáin agus achomhairc agus tá sé mar aidhm aici aghaidh a thabhairt orthu go pras agus faoi rún. Díríonn ár straitéis ar fhoghlaim ó chásanna ina bhfuil seirbhís neamhréireach nó nach n-oibríonn sí mar a bhíothas ag súil leis.

Cad is Gearán ann?

Is éard atá i gceist le gearán ná nuair a chuireann tú in iúl dúinn go bhfuil tú míshásta le caighdeán na seirbhíse a chuirimid ar fáil. D'fhéadfadh aon rud a bheith i gceist, lena n-áirítear:

  • Nuair nach gcuirimid seirbhís shásúil ar fáil.
  • Nuair a sholáthraímid faisnéis mhícheart.
  • Nuair a fhaigheann tú seirbhís de dhrochchaighdeán nó faoi bhun caighdeáin.
  • Nuair a bhíonn tú míshásta le caighdeán na seirbhíse a chuireann ball foirne ar fáil.

Tá difríocht idir gearán a dhéanamh agus locht a thuairisciú. Mar shampla, má thuairiscíonn tú linntreog tá locht á thuairisciú agat. Ní ghearán é ach amháin mura dtagann an gníomh geallta i gcrích.

Cad is Achomharc ann? 

Déantar achomharc maidir le cinneadh sonrach ó Chomhairle Chontae na Gaillimhe maidir le soláthar seirbhíse nó teidlíocht chun seirbhíse.

Cé atá in ann gearán nó achomharc a dhéanamh? 

Is féidir le haon chustaiméir gearán nó achomharc a dhéanamh. Áirítear leis seo aon duine, gnólacht, eagraíocht, nó comhlachas a bhfuil cúis aige teagmháil a dhéanamh linn agus déileáil linn.

Cathain nach mbíonn feidhm ag an nós imeachta seo? 

Eisiatar roinnt réimsí ón nós imeachta gearáin. Ní bhaineann an nós imeachta gearán le cinntí atá bunaithe ar reachtaíocht nó ar bheartais ghlactha, amhail:

Ba chóir iarratais den sórt sin a dhéanamh chuig:

Oifigeach um Shaoráil Faisnéise (OSF) Seirbhísí Corparáideacha, Áras an Chontae, Cnoc na Radharc, Gaillimh Ríomhphost: foi@galwaycoco.ie

Oifigeach um Rochtain ar Fhaisnéis faoin gComhshaol (AIE) Seirbhísí Corparáideacha, Áras an Chontae, Cnoc na Radharc, Gaillimh Ríomhphost: aie@galwaycoco.ie

Oifigeach Cosanta Sonraí (DPO), Áras an Chontae, Cnoc na Radharc, Gaillimh Ríomhphost: dpo@galwaycoco.ie

Conas gearán a dhéanamh

Próiseas Gearáin 

Gearán neamhfhoirmiúil – Céim 1 

Is féidir leat do ghearán a chur faoi bhráid an bhaill foirne a bhfuil tú ag plé leis san aonad ábhartha ionas go réiteofar é láithreach. Féadfaidh tú iarraidh labhairt leis an mBainisteoir Líne san aonad sin freisin. Mura bhfuil an Bainisteoir Líne ar fáil, féadfaidh tú iarraidh labhairt leis an Oifigeach Seirbhísí do Chustaiméirí don aonad sin.

Gearán foirmiúil - Céim 2

Má labhair tú leis an oifigeach ábhartha faoi do ghearán agus mura bhfuil siad in ann é a réiteach, nó mura bhfuil tú sásta leis an toradh, is é an chéad chéim eile gearán foirmiúil a dhéanamh. Is féidir leat gearán i scríbhinn a chur isteach chuig an Oifigeach Seirbhísí do Chustaiméirí don aonad sin. Féadfaidh tú ár bhFoirm Ghearáin do Chustaiméirí (aguisín (i)) a úsáid, atá ar fáil ag gach cuntar seirbhíse custaiméirí poiblí nó ar ár suíomh gréasáin.

Is féidir Gearáin Scríofa a dhéanamh mar seo a leanas: 

  • Trí phost chuig an rannóg ábhartha is féidir leat ár bhfoirm ghearáin in-íoslódáilte a úsáid
  • Trí ríomhphost chuig customerservices@galwaycoco.ie
  • Ar líne trí úsáid a bhaint as ár gCóras Tráchtanna Custaiméirí ar líne ag ár bhfoirm ghréasáin téigh i dteagmháil linn.

Déanfar imscrúdú iomlán ar do ghearán, agus eiseofar freagra laistigh de chúig lá oibre déag.

Conas achomharc a dhéanamh

Is féidir leat achomharc i scríbhinn a chur isteach chuig an Aonad a thug an cinneadh duit. 

Is féidir leat é seo a dhéanamh mar seo a leanas: 

  • Sa phost chuig an aonad ábhartha
  • Trí ríomhphost chuig customersservices@galwaycoco.ie
  • Ar líne trí úsáid a bhaint as ár gCóras Tráchtanna do Chustaiméirí

Mura bhfuil tú sásta leis an bhfreagra a tugadh 

Mura réitítear an gearán nó an t-achomharc i do shásamh, féadfaidh tú an Oifigeach Seirbhísí do Chustaiméirí sa chuid sin a chur ar an eolas i scríbhinn. Cuirfear faoi bhráid Oifigeach Sinsearach ainmnithe san aonad sin é lena athbhreithniú. I gcás achomhairc, cuirfear chuig Oifigeach Sinsearach ainmnithe laistigh den aonad sin é nach raibh baint dhíreach aige leis an gcinneadh bunaidh.

Mura bhfuil tú sásta fós 

Mura bhfuil tú sásta fós lenár bhfreagra, is féidir leat teagmháil a dhéanamh le hOifig an Ombudsman. Tá an tOmbudsman cothrom, neamhspleách, agus saor in aisce le húsáid. Iarrfaidh an tOmbudsman sonraí faoi do ghearán agus cóip dár bhfreagra deiridh ar do ghearán.

Is é an bealach is fearr chun teagmháil a dhéanamh leis an Ombudsman ná trí:

 Chomh maith leis sin, is féidir leat:

  • Scríobh chuig an Ombudsman ag: 6 Ardán Phort an Iarla, Baile Átha Cliath 2, D02 W773
  • Cuir glaoch ar an Ombudsman ar 01 639 5600 má tá aon cheist agat

De ghnáth ní dhéanfaidh an tOmbudsman imscrúdú ar ghearán ach amháin má rinneadh as an nós imeachta gearán inmheánach. 

 

Gearáin agus Achomhairc faoin Acht um Míchumas, 2005

Is féidir le custaiméirí ár bhFoirm Ghearáin a úsáid chun gearán a chomhdú faoin Acht um Míchumas 2005. 

Cuir isteach é seo chuig:  Oifigeach Rochtana Seirbhísí Corparáideacha, Comhairle Chontae na Gaillimhe, Áras an Chontae, Cnoc na Radharc, Gaillimh. Guthán: 091-509225 Ríomhphost: accessofficer@galwaycoco.ie

Is féidir achomharc maidir le haon chinneadh i ndáil le gearán faoin Acht um Míchumas 2005 a dhéanamh chuig Oifig an Ombudsman, mar atá mionsonraithe thuas.

Is féidir iarratais ar fhaisnéis nó ar chúnamh i bhformáid mhalartach a dhéanamh freisin trí theagmháil a dhéanamh lenár nOifigeach Rochtana nó trí úsáid a bhaint as an bhfoirm iarratais. 

 

Déan teagmháil lenár bhFoireann Seirbhísí do Chustaiméirí

Address

Seirbhís do chustaiméirí
Áras an Chontae
Cnoc na Radharc
Co. Galway
H91 H6KX

Phone numbers

Phone

Office hours

Sunday Closed
Monday - Friday 9:00 am - 5:00 pm
Saturday Closed